woensdag, januari 02, 2008

Al weer 2 jaar op Aruba! Dit jaar Oudjaar gevierd in ons eigen huis, helaas hadden we niet zo'n mooi uitzicht op het vuurwerk als de andere jaren. Het bleef toch wel indrukwekkend. Nu net als vroeger in Nederland ook weer huisdieren om me zorgen over te maken. Oscar was gelukkig tijdens het 'warmlopen' in de loop van de week al aardig gewend en reageerde alleen bij de allerhardste knallen. Tijger vond alles best als hij maar in huis mocht blijven.
Oscar hadden we voor de zekerheid maar aangelijnd gehouden. Hij moest trouwens ook een beetje rustig aan doen, hij had een ontstoken voorpoot. Na een weekje kreupel lopen bleek dat helaas weer een heropleving van zijn puppyschurft te zijn. Toch van de stress?



Met al die vrije dagen heb ik fijn van onze tuin kunnen genieten. Nadat we de eerste aankopen bij de echte tuinwinkels hebben gedaan wordt de tuin nu opgevuld met allerlei stekjes die ik van vrienden en collega's krijg. Ook verzamel ik zaadjes en probeer ik zelf stekjes op te fokken. Of ik deze struiken en bomen nog in bloei of met vrucht ga zien weet ik niet, maar het zelf opgefokken is ook best leuk. Om goed te kunnen vergelijken heb ik foto's genomen van de tuin zoals hij nu is.


Zelfs de kokospalmen zijn uiteindelijk gelukt! Vanochtend bleken wat oude kokosnoten, die we in juli in Patiri hadden neergelegd, uitgelopen te zijn. Toen we gingen verhuizen was daar nog niets mee gebeurd en hebben we nieuwe gezocht voor een nieuwe poging. Van deze oude poging waren er dus nu 3 uitgelopen en nog 2 hadden wortels gemaakt. Gelijk maar in de tuin gezet. En nu maar hopen dat Oscar ze niet als speelgoed beschouwt en ze weer opgraaft.