zaterdag, oktober 28, 2006


Ons tripje naar Curacao liep helaas anders als dat we gedacht hadden. Vanwege problemen op mijn werk vervielen de maandag en de dinsdag, waarop ik alleen 's avonds congres had en we overdag het eiland wilden bekijken. Van Dirk hoefde het toen niet meer en gelukkig konden we zijn reis zonder extra kosten afzeggen. Maar goed ook, want op Curacao aangekomen bleken die zaterdag alle winkels dicht te zijn i.v.m. Antillendag (de laatste?). Dan kun je goed merken dat op Curacao het toerisme minder belangrijk is, op Aruba gaat nooit alles dicht, bij de hotels zijn altijd winkels open.

Maar ik heb toch nog veel mooie huizen en gebouwen gezien in Punda en Otrobanda, veel verder ben ik natuurlijk niet gekomen op een zaterdagmiddag. En veel aardige mensen ontmoet, iedereen was heel vriendelijk en behulpzaam. Ik wil beslist nog een keertje terug om het hele eiland te bekijken en een stadstour staat dan ook op het programma.

Het congres was ook heel interessant en ik heb goede contacten kunnen leggen met mijn collega's van het ziekenhuis daar. Hoewel kort, is het toch een waardevol tripje geweest.


Weer terug op Aruba was het een roerige week, maar een ook met veel goed nieuws. Druk op mijn werk natuurlijk, ik was niet voor niets eerder teruggekomen. Maar op het gebied van huizen lijkt alles van een leien dakje te lopen. Ons huis in Nederland is nu zo goed als definitief verkocht (met het gebruikelijke voorbehoud van financiering en keuring), voor de bouwplannen op Paradera gaat alles er steeds beter uitzien en we kunnen in ons huidige appartement blijven zitten tot ons nieuw huis klaar is. Dat zijn een hoop zorgen minder.

De aanvragen voor verlenging van onze vergunning zijn de deur uit, onze identiteitspasjes zijn aangevraagd (handig voor kortingen), nu moet ik alleen nog een nieuw rijbewijs hebben voor eind januari. Moet ik maar snel mee beginnen.